המספרים נחשפים: מאות אלפי בקשות חדשות לרישיון נשק

בנצי לייזרוביץ No Comments on המספרים נחשפים: מאות אלפי בקשות חדשות לרישיון נשק

כרבע מיליון בקשות למתן רישונות לכלי נשק הוגשו מאז החלה המלחמה: בכל יום הונפקו כ-1,700 רישיונות לכלי נשק בממוצע. מתוך כלל הבקשות שאושרו והונפקו, כ-18 אלף רישיונות כבר מומשו ובעלי הנשק סיימו את התהליך ההכשרה הקצר

צילום: Yossi Aloni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות ההקלה המשמעותית בתבחינים המאפשרים לשאת רשיון לנשק, עליה הכריז המשרד לביטחון לאומי בראשותו של השר איתמר בן גביר, זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, מאות אלפי אזרחים נכנסו למעגל הזכאות לרשיון לנשיאת כלי נשק פרטי.

המשרד הגדיל באופן משמעותי את היקף הפעילות ואת כמות העובדים המטפלים במתן רשיונות לאזרחים ואף גייס למשימה עובדים ממשרדי ממשלה נוספים.

על פי נתוני המשרד לביטחון לאומי, מפרוץ הלחימה הוגשו לאגף כלי ירייה במשרד 236,006 בקשות חדשות לרישיון נשק פרטי, כמות זהה לכמות המוגשת ב-20 שנות פעילות שגרתיות, בתקופה של קצת יותר מחודש.

מפרוץ הלחימה הונפקו 31,048 אישורים מותנים לנשק לאזרחים אשר עמדו בתבחינים החדשים. בתוך כך, למעלה מ-18,000 אזרחים מימשו את האישור שקיבלו, עברו את התהליך המלא ורכשו אקדח.

בנוסף, האגף לרישוי כלי יריה במשרד מציג נתון גבוה ביותר של הנפקת כ-1,700 רשיונות לנשק בממוצע בכל יום, החל מראשית חודש נובמבר השנה.

בהשוואה לתקופות המקבילות בשנים קודמות, ניתן לראות עלייה חדה, כאשר במהלך חודש נובמבר 2022 הנפיק האגף בממוצע יומי כ-94 אישורים מותנים ובמהלך חודש נובמבר 2021 הנפיק האגף כ-42 אישורים ביום, לעומת כ-1,700 ביום בממוצע בימים הראשונים של נובמבר 2023, כאמור. מדובר בנתון המציג עליה של 1,800% לעומת 2022 ועלייה של למעלה מ-4,000% בשיעור האישורים המותנים שניתנו לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "עבודת המטה היסודית שקיימנו במשרד בחודשים שקדמו למלחמה מניבה פירות. ההקלה המשמעותית בתבחינים מביאה לכך שמאות אלפי אזרחים שנכנסים למעגל הזכאות רוכשים נשק. הנשק הזה כמובן לא בא להחליף את המשטרה, אבל אין לנו יכולת להציב שוטר בכל פינה – והנשק הזה הוא מציל חיים כפשוטו. אני קורא לכל מי שעומד בתבחינים ועוד לא החל בהליך לעשות זאת עוד היום. מתחמשים – ומצילים חיים".

במשרד לביטחון לאומי מודעים לכך שישנן בקשות רבות הממתינות לאישור, ומתעדפים את הטיפול במערכת בבקשות שהוגשו על פי הצורך, על מנת לנפק מספר מקסימלי של אישורים בכל יום. בתוך כך, במשרד לביטחון לאומי קוראים לציבור להתאזר בסובלנות ופועלים כל העת להגדלת התפוקות של האגף ולהגדלת מספר האישורים כמו גם פתיחת חסמים וייעול ההליך.



0 תגובות